Pozycjonowanie stron, a LinkendIn

Rzucenie się na oślep do Internetu i sieci społecznościowych bez przygotowania odpowiedniego planu marketingowego może być niekiedy dewastujące dla naszej działalności. Wystarczy jeden negatywny komentarz na nasz temat, aby wygenerować szybko rozchodzącą się wieść, która w krótkim czasie jest w stanie rozłożyć naszą markę. Internet w rzeczywistości jest witryną, która może nas przedstawić w dobrym świetle i podarować większą widzialność, ale musi być zarządzana starannie dla uniknięcia nieprzyjemnych wydarzeń.


Pozycjonowanie stron http://mateuszkozlowski.pl/ w sieciach społecznościowych

Musimy stale monitorować kanały, do których weszliśmy i badać sieć, aby być w stanie zareagować na negatywne komentarze lub na sytuacje, które mogłyby ukazać naszą firmę w złym świetle. Pomiar reputacji w sieciach społecznościowych. Jak już widzieliśmy dla SEO i SEM, także i dla SMO/SMM ważną sprawą jest posiadanie narzędzi do analizowania ruchu i ewentualnych postępów w czasie. Aby rozpocząć monitorowanie swej reputacji w sieciach społecznościowych, wystarczy oczywiście przeprowadzenie wyszukiwania w najważniejszych wyszukiwarkach dopisując swoje nazwisko lub nazwę swej firmy do nazwy sieci do monitorowania w nakierowaniu na pozycjonowanie stron.


LinkedIn jest to rodzaj sieci profesjonalnej grupującej miliony członków z całego świata. Jest to sieć społecznościowa przeznaczona dla specjalistów i firm chcących pozyskać widzialność we współczesnym Internecie. Celem LinkedIn jest stworzenie sieci opartej na zaufaniu można prosić o rekomendację osoby, z którymi się współpracowało, lub firmy, w których się pracowało. Firmy mogą ponadto zakładać własną sieć i poprzez oddane im do dyspozycji serwisy tworzyć ogłoszenia nastawione na oferty pracy lub okazje współpracy partnerskiej. Aby dobrze pozycjonować swój profil, poprawić widzialność w wyszukiwarkach, a tym samym dać się szybciej znaleźć, możemy wdrożyć następujące proste zalecenia: stale aktualizować swój status, stworzyć spójny i profesjonalny profil publiczny, prosić o rekomendacje/sygnały osoby lub firmy, z którymi się współpracowało.


Będąc członkiem sieci społecznościowej przeznaczonej dla specjalistów, warto dbać o każdy aspekt i przyciągać uwagę odwiedzających proponując dokumenty lub slajdy ze swoich wystąpień na konferencjach lub szkoleniach. Aby uruchomić biznes przez tę sieć społecznościową, trzeba skorzystać ze wskazówek podanych wcześniej dla serwisu LinkedIn i pamiętać o znaczeniu stałej i aktywnej obecności, jeżeli wskazuje się na pozycjonowanie stron.


Twitter jest serwisem typu mikroblog umożliwiającym utrzymywanie kontaktów z obserwującymi nas osobami. W praktyce, aby uruchomić własną sieć, wystarczy wstawiać małe komunikaty tekstowe o maksymalnej długości 140 znaków. Każda osoba, która będzie nas obserwować, będzie kontaktem follow. Im więcej będziemy mieli kontaktów, tym większy będzie oddźwięk na nasze posty. Tak jak w przypadku każdej sieci społecznościowej, trzeba oczywiście zachować szczególną staranność przy tworzeniu swego profilu, wybierając odpowiednio swą nazwę i pamiętając o podaniu linku na swe witryny internetowe. Jeśli posiadamy witrynę internetową, ważne jest powiadomienie odwiedzających nas osób o naszej obecności w sieciach społecznościowych - warto zatem wprowadzić link do naszych kont.